Selecteer een pagina

Sketchup

Van kamer tot 3D-object

Opdrachtomschrijving

Voor deze opdracht moest ik een meubelstuk uit mijn eigen kamer selecteren en dit omzetten in een 3D-object met het programma SketchUp. Ik koos voor mijn blauwe metalen kast, vanwege de strakke lijnen en industriƫle uitstraling.

Uitvoering

In SketchUp begon ik met het opbouwen van de kast door basisvormen zoals rechthoeken en lijnen zorgvuldig te plaatsen, om zo de afmetingen en verhoudingen van de kast exact na te bootsen. Vervolgens voegde ik details toe zoals de kastdeuren, scharnieren en een textuur die het gladde, metalen oppervlak weergeeft. Door ook de karakteristieke blauwe kleur in te stellen, kreeg de kast in het 3D-model dezelfde uitstraling als in mijn kamer. Het eindresultaat is een realistisch, gedetailleerd 3D-model van mijn kast dat zowel functioneel als visueel de essentie van het originele meubel weergeeft

Danielle Hermans